Learning Content

 September

 

ENGLISH

Competencies:

- Reads Different Texts

- Writes Different Texts

- Uses Language to Communicate and Learn

 

Content :

Theme: Superheroes

Review of power words studied in 2nd Grade

Theme words and grade 3 vocab words

Review of punctuation

 

Quick Writes (freewriting)

Introduction / reminder of Daily 5 and workshops

Reading strategy: s at the end of a word

Writing strategy : Writing complete sentences

Communication strategy : Good positioning / listening and communication habits

Verification of reading level for home reading

 

Evaluations :                         

Spelling test: week of 17th September                       

The diary of a superhero (writing and oral)

Reading comprehension

Reading response

MATH

 

Competencies :

 

  • To reason using mathematical concepts and processes
  • To solve a situational problem related to mathematics

 

 

 

Content :

 

  • Read and write natural numbers to 10 000
  • Build understanding of place value (units, tens, hundreds, thousands, ten thousands)
  • Decompose natural numbers
  • Skip count
  • Compare and order natural numbers
  • Count forward and backward
  • Master addition facts (0 + 0 to 12 + 12) and their corresponding subtraction facts
  • Frieze patterns
  • Symmetry and reflection

 

 

 

Complex problem solving

 

 

 

Evaluations:

 

Monthly math test?

 

 

SCIENCE

 

Competencies:

 

-          To propose explanations for or solutions to scientific problems.

 

-          To make the most of scientific and technologic tools, object and procedures.

 

-          To communicate in the language used in science and technology.

 

 

 

Content:

 

  • Forces 

ETHICS AND RELIGIOUS CULTURE

 

Competencies :

 


-         
Reflects on ethical questions

 

-          Engages in dialogue

 

 

 

Content :

 

Values and norms that guide group life: Improving relationships

-          Rules of conduct within a group (example: classroom; school, etc)

 

-          Distinction between what is appropriate and what is not in school life

 

-          How to treat a friend

 

SOCIAL STUDIES

 

Competencies :

 

-          To understand the organization of a society and its territory

 

-          To be open to the diversity of societies and its territory

 

 

 

Content :

 

-          Characteristics of the territory occupied, way of life, economic

 

activities, political structures, roles of women and men, habitat,

 

diet etc.

 

-          Location of the society in place and time

 

-          Elements of the society that affect the organization of the territory

 

 PHYSICAL EDUCATION AND HEALTH

 

 

 

FRENCH

Lire

  • Stratégies en compréhension de lecture : Quoi faire AVANT de lire le texte

et vérifier mes prédictions

  • Lectures de textes sur le thème de L’école d’hier, l’école de demain

Écrire

  • Étude des mots de vocabulaire du thème 1 du manuel Clicmots : L’école d’hier, l’école de demain + les mots d’orthographe simples (liste 1) et ceux terminant avec une lettre muette (liste 2)     
  • Les noms
  • Les groupes du nom
  • Accords dans le groupe du nom
  • Entrainement à la recherche rapide dans le dictionnaire
  • Verbes : aimer, avoir et être à l’indicatif présent
  • Verbes : radical et terminaison + modes et temps

Communiquer

  •  Jouer une saynète se déroulant à l’école d’hier (école de rang)

Évaluations

  • Évaluation de lecture
  • Écriture : Décrire un robot enseignant du futur
  • Dictée

 

ESPAÑOL

Septiembre 2018 

Compétences évaluées

- Comprendre des messaqges exprimés oralement

- Communiquer oralement

 

Contenu

Actividades para presentarse

Los números de 0 a 1000

La hora y el calendario

El español en el mundo (paises y gentilicios)

El género y el número

Los pronombres personales y los determinantes

Los verbos regulares AR-ER-IR

 

 

ARTES DRAMÁTICAS

 

Compétences visées

- Inventer des séquences dramatiques

- Interpréter des séquences dramatiques

Contenu

- Emociones : exploración e interpretación

- Proyecto Mi rutina

 

ARTES PLÁSTICAS

Compétences visées

- Réaliser des créations plastiques personnelles et médiatiques

- Apprécier ses réalisations et celles de ses camarades. 

Contenu

- Exploración: los colores

           - Proyecto autoretrato